Monday, March 7, 2011

|| Aku, Doktor dan Poliklinik ||

Situasi sebenar tanpa 'edit' di Poliklinik Peringgit......................

Aku : (sambil ketuk pintu) Assalamualaikum...

Doktor : Masuk..kamu no.1456??

Aku : Ye saya..

Doktor : Kenape kamu lambat? Dah 1 1/2 jam report awak ada kat sini..

Aku : Mana saya tau...nurse tadi suro tunggu kat kaunter pendaftaran sane,saya tunggu r...lepas 1 1/2 jam,kawan yang datang dengan saya dah abis rawatan suro saya gi tanye..rupanya dia dah anta kat sini...ni pon saya tak bayar singgit lagi..dah dia tak mintak..

Doktor : Lepas ni pergi bayar. Ni tu sume masuk gaji saya nanti,kalau gaji saya tak cukup singgit,saya cari awak..hahaha...nape kaki awak??

Aku : Kaki terseliuh semalam..

Doktor : Macam mane ley jatuh?

Aku : Saya main bola tampar semalam...tah tetiba je terseliuh.

Doktor : Awak main bola tampar guna kaki? Patutnye main bola tampar tangan yang sakit...

Aku : (Doktor ni keje nak main2kan aku je) Saya main bola tampar guna bola la doktor...mana ada orang main bola tampar guna kaki...kaki sape kitorang nak tampar??

Doktor : Hah??

Aku : (lambat pikap gak doktor ni) Takde pe...ni kaki ni sakit ni...semalam sikit je..ari ni bangun je tido dah makin bengkak..kawan saya cakap masuk angin..tapi doktor kat kolej cakap suro x-ray,takot patah...

Doktor : Masuk angin ye? Cucuk la kasi kluar angin tu..nak saya cucuk? (sambil dia tersengeh) Nah amik ni kad ni,pegi bilik no.10....lepas x-ray datang balik..

Aku pon pegi la bilik x-ray.............

Pegawai x-ray : (lepas dia baca kad laporan kesihatan aku) Ape nama awak?? Muzamnil? Muzanmil?

Aku : Muzammil, doktor....double 'M'...xde 'N'...

Pegawai x-ray : Masuk bilik no.1...

Aku pon masuk la....

Pegawai x-ray : Chubby kaki awak ni....letak atas....jangan gerak...

Pegawai x-ray : ok...sekarang sengetkan kaki awak..

Aku : Macam ni...??? (sambil aku sengetkan kaki)

Pegawai x-ray : Bukan...macam ni..(dia terus genggam kaki aku)

Aku : ADOOOOOOOOOOOOOOOOOOI.........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pegawai x-ray : Oppss...sori..dik....akak tak sengaja...

Aku : Ok...takpe...(padahal air mata nak kuar dah)

Pegawai x-ray : Ni dah siap...sori ye dik..!!

Aku : Takpe...takpe... T_T

Aku pon masuk pegi la jumpa doktor tadi............

Doktor : Apsal mata kamu merah??

Aku : Saya pegi cuci muka tadi....pastu air masuk mata plak..

Doktor : Bak sini x-ray tu....(dia tengok jap) Kamu takde pape ni....nanti balik tuam dengan air sejuk...letak minyak panas...dan jangan banyak berjalan.

Aku : Letak minyak panas tu ley r doktor...tapi tuam dengan jangan banyak berjalan tu susah r...

Doktor : kenapa??

Aku : Sebab mane saya nak letak ais?? Dalam bilik saya mane de peti ais..takkan nak beli ari2 kot..berjalan tu plak time saya nak gi kelas nanti,nak gi makan...

Doktor : Awak ni banyak songeh..awak beli air sejuk bungkus kat kedai..letak kat kaki. Pastu kalau awak nak berjalan,pakai bandage...

Aku : Ok...

Doktor : Ok...ni pegi amik ubat kat kaunter...

Aku : Takde MC or surat rawatan??

Doktor : Awak student ek? Ada kelas ke?

Aku : Ada....2 kelas kot skip..

Doktor : Pukul berapa?

Aku : 2.30 sampai 6.30...

Doktor : Tak payah la...dah petang kot...kalau dari pagi takpe la..saya bagi MC untuk esok..

Aku : Esok tak payah..sebab saya ley pegi kelas...tapi ari ni punya la yang saya nak.

Doktor : Tak payah la...

Aku : Banyak cantik. Effect result saya kot nanti...bukan doktor...

Doktor : Banyak songeh tol...yela2....

Aku : Yes.....!!! (aku balik dengan MC di tangan....kawan aku tak amik pon MC)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...