Monday, October 24, 2011

BACC220 1B

Assalamualaikum..lama gila aku tak update benda alah ni. Last aku update semester lepas kot..! Haha..ada gak la yang asyik push aku "bila kau nak update blog kau tu? dah bersawang aku tengok."
And so, aku pun up-to-date la sikit..

Sekarang ni hidup aku agak serabut sikit la. Dengan masalah 'biasa' yang tak pernah nak hilang..(*sigh*)... Semester ni aku masuk semester 1, ikut pelajar baru la walaupun aku 'tak la baru sangat'.
So untuk cerita kali ni,aku saja nak kongsi sikit subjek-subjek aku semester ni & perasaan aku kat subjek tersebut.

Semester ni aku amik 9 subjek (termasuk 1 paper repeat) (=_=') :

CTU 551 - ni subjek keagamaan. Lecturer dia ustazah yang aku lupa nama dia. Ni jap lagi kelas dia la ni,terasa malas nak pergi,sebab sekarang ni "musim presentation" je. Aku punya dah lepas..

MAT 112 - ni pulak subjek matematik. Subjek paling laju,lagi 2 bab je dah nak abis,padahal masuk sini baru sebulan. Kira laju gila la lecturer ni mengajar. Minggu lepas aku kena buat test dia on-da-spot!! (sebab aku TER-ponteng kelas dia time dia buat test). Hamik kau!! memang aku tak reti nak buat la kan.... =_=

LAW 385 - Antara subjek paling aku tak suka dari aku belajar kat Shah Alam lagi. Belajar benda sama je. Kan bagus kalau aku boleh transfer kredit...tapi UiTM kejam sikit, data aku kt Shah Alam dah kena padam.. Assignment LAW jugak la antara yang aku malas buat, sebab panjang gila kot jawapan dia...1 page tak lari tau kalau nak jawab 1 soalan.

BEL 462 - Ni subjek English. Untuk semester ni, aku amik English Critical Thinking..memang aku kritikal aku nak belajar. Lecturer tu cakap berubah-ubah. Aku ingat lagi minggu lepas. Masa mula masuk, dia kata subjek ni kena kreatif pemikiran. Then tengah dia mengajar, tetiba dia cakap "subjek ni jangan nak jadi kreatif, takkan menjadi untuk subjek ni"          WTH????

ECO 410 - Subjek paling senang yang serabut. Sebab 1 minggu ada 4jam kelas. 2jam aku join kelas lain, dan 2jam lagi kelas lain. Sebab aku ni suka benda yang simple je, aku mula serabut. Tapi 1 je yang best tentang subjek ni....LECTURER dia COMEL dan SINGLE...hahahahahaha (gelak nakal)

AIS 130 - subjek ni kitorang belajar tentang komputer. Agak senang la..assignment pon sikit je. Dalam kelas, budak2 ni online je kerja diorang. Nasib aku kurang baik sikit la sebab komputer yang aku dapat tu tak boleh online...huh!

MGT 420 - subjek ni pulak subjek yang agak bosan. Belajar tentang bisnes. Lecturer dia agak.....biarlah rahsia.. Kadang2 dia kasi kerja agak serabut, tak paham aku arahan dia. So selalunya aku tanya la budak lain yang paham.

TAX 320 - Satu-satunya paper repeat aku. Sebab semester lepas lecturer dia ajar macam motorbot..laju kot. Semester ni lecturer dia ok la...sempoi kot. Aku target nak dapat A subjek ni semester ni...chaiyokk!!

HBU 111 - Lastly, ni la subjek wajib yang ramai malas nak pergi...kokurikulum. Aku tak suka kot kawat, dari sekolah lagi aku tak suka. Sebab komander suka jerit2, ingat aku menatang pe nak jerit..cakap elok2 sudah. Tapi kat sini, komander aku sangat lawak. Kalau dia masuk Maharaja Lawak, Sepah ley tarik diri r..

classmate aku semester ni....
 Tu jelah yang aku nak cerita kali ni...bosan kan? Just jangan lupa, blog ni aku buat sebab nak kongsi pengalaman aku je. Bukan nak buat TV SHOW...thanx sebab sudi baca..Salam..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...