Thursday, October 28, 2010

-ADAMAYA-


"...kau menyentuh pintu hatiku,
                        tanpa sedar hingga ku izinkan..."

Ni antara bait-bait lirik yang terdapat dalam lagu tema drama yang agak popular,YANG TERINDAH(Adamaya). Aku rasa mesti korang sume dah tengok kan? Malam tadi je,dah dekat kali ke-10 aku ulang tengok..ha3.. Ok,kali ni aku bukan nak cerita tentang jalan cerita yang terdapat dalam drama tu. Tapi aku nak bercerita tentang katitan antara aku dengan cerita ADAMAYA.

Masa cerita ni disiarkan di TV3 dulu,sekali pon aku tak penah tengok..walaupun untuk sesaat. Aku mula tau tentang cerita ni masa ada seseorang menghantarkan SMS yang mengandungi bait-bait lirik yang aku taip awal-awal tadi..katanya ayat tu ditujukan untuk aku...hu3..walaupon cuma 2 baris ayat ayat,tapi cukup bermakna kot... Si dia yang bagi aku lirik ni penah tanya aku time tu,yang aku tengok ke tak cerita ni? Aku jawab la yang aku tak pernah tengok. Dia cerita la kat aku yang drama ni best. Aku pon iyekan la...ha3..padahal dalam hati macam tak nak tengok. So ada la 1 hari tu,dia dapat cerita ADAMAYA siri penuh daripada teman lama dia,then lepas tu,asal aku call dia je,dia mesti tengah tengok cerita tu.

Beberapa bulan lepas,aku ke Penang untuk berjumpa dengan si dia ni. Aku ingat lagi tarikh tu....18 JUN 2010. Mana boley aku lupa,sebab pada tarikh tu la aku dapat 2 benda yang sangat2 best...cerita ADAMAYA dan jugak 'Maya' dalam hidup aku. Ok...lepas aku balik rumah,aku tetap tak tengok cerita ni,sampai la satu hari ytang aku terasa bosan,aku ingat nk tengok movie dalam lappy aku ni. Then aku teringat la yang aku ada cerita yang jiwang yang aku tak tengok lagi. So aku ingat nak buang masa sikit,so aku pon tengok la. Peh...amik kau...sekali aku tengok...trus melayan. Sampai 2 hari aku tak cukup tido! Semata2 tengok cerita ni. Kadang sampai aku ter-EMOSI siket...hahaha. Tapi kalau korang nak tau,masa 1st time aku tengok cerita ni,aku cume kenal SEIN je...sebab aku minat kumpulan Ruffedger dari dulu. Yang pelakon utama lain,langsung aku tak kenal. Tapi sekarang tetiba dah jadi peminat LISA SURIHANI...hahaha...sebab dia comel sesangat!!

So sepanjang masa ni,dah banyak kali la aku ulang tayang cerita ni..sampaikan aku dah boley hafal kot certain2 dialog dia... 'Maya' aku pon minat gak cerita ni,kadang2 tetiba je dia sebut dialog2 yang tedapat dalam drama tu kat aku..contohnye,masa babak Maya ajak Dani kawin dalam episod 2. 'Maya' aku akan cakap kt aku "B! U sayang I ke tak B?" lepas tu dia akan sambung "..kalau u xsanggup nk jumpa mama denang papa i,diorang dah ada calon untuk i kain hujung bulan ni!"  hahahaha...comel giler dia time tu. 

So,cerita ni banyak mengingatkan aku tentang si dia. Walaupon aku sedia maklum yang realiti ni tak sama macam drama,tapi aku still lagi mengharapkan ending yang sama...huhuhu.. Peh...panjang giler plak aku tulis. K la...kang korang bosan plak. So..ni la cerita dari aku,Warmuz, buat masa ni.. Thanks ya sebab luangkan masa membaca.....adios..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...