Sunday, October 31, 2010

Cerita Aku 1

Salam..sebenarnya aku nak cerita tentang benda lain hari ni. Tapi benda tu ley tunggu kot. Aku nak bercerita tentang diri aku hari ni. Apa yang aku rasa,apa yang aku alami...aku cerita kat sini,sebab aku nak luahkan pe yang aku pendam..bukan untuk mengutuk or perli sape2.

Aku sekarang dalam dilema. Tak tahu apa nak buat. Dulu,aku seorang lelaki yang sangat susah untuk titiskan air mata,bukan nak berlagak..tapi aku berusaha kuat untuk keraskan hati aku untuk tidak menangis. Untuk tujuan tu,aku tukar sifat aku daripada orang yang pendiam,kepada seorang yang memekak..ha3..orang yang sangat2 suka untuk bergurau. Sebab aku taknak lagi hidup dalam kesedihan,dan aku taknak orang sekeliling aku sedih. So aku berubah la jadi seorang periang..happy-go-lucky..dan sangat2 suka bergurau dan menyakat orang lain. Pada mulanya tersangat la susah nak berubah gini. Sebab aku tak pandai bergaul. Aku ingat lagi ada orang pernah panggil aku gila,annoying.. Time tu aku rasa down giler. Tapi aku teruskan lagi berusaha. Dan akhirnya ada juga manusia yang menyenangi dengan cara aku ni. Bila ada orang sedih,aku akan cuba riangkan hati dia. Bila ada orang sakit,aku cuba untuk ambil berat kat dia...sampaikan ada orang cakap aku ada hati kat dia bila aku ambil berat...ha3...jangan marah ok kalau anda membaca ni...bukan nak perli,tapi aku cuma nak bercerita.

Sehingga sekarang,aku pernah bercinta sebanyak 8 kali. Tapi sumenye tak kekal. Malang tol nasib aku..ha3. Tapi aku teringin nak bercerita tentang percintaan aku yang ke-8 ni. Sebab dengan dia,banyak merubah hidup aku. Aku mula melihat dia ketika aku buka MYSPACE kawan aku. Aku lihat gambar dia sedang tersenyum..sangat manis. Aku suka tengok senyuman dan mata dia. Aku pun terus call kawan aku ni dan cakap aku nak berkenalan dengan dia. Dia cakap ok,nanti dia bagi nombor telefon perempuan ni. Nampak bodoh,tapi bagi aku masa tu..aku cuma nak berkenalan je..tak terpikir pon nak bercinta. Sebab aku tau,halangan utama aku ialah kitorang sangat2 jauh. Masa berlalu,dah berbulan aku tunggu. Nombor telefon dia tetap aku tak dapat lagi. Aku pon call la kawan aku tu suatu hari. Aku tanya dia nombor tersebut,selamba je dia cakap dia lupa..ha3..sengal tol. Aku dapat nombor tu time tu jugak. Then,aku tanya kawan aku tentang si dia ni..dia amik kos yang sama dengan aku,cuma uitm yang berbeza. Kebetulan malam tu malam sebelum final exam subjek ekonomi. Aku hantar mesej yang simple dan ringkas yang berbunyi "gud luck exam ekonomi sok"...then aku sambung study. Tetiba je dia call,terkejut aku! Dia tanya sapa aku,aku jawab la dengan jujur nama aku yang sebenar. Then aku tambah yang kitorang sama kos,tapi lain2 kelas..ha3..esoknye,aku dengar yang dia betol2 cari aku kat uitm dia. Malam lepas exam dia call balik,dia cakap aku tipu. Aku tanya la dia aku tak tipu. 'Kita memang sama kos,tapi lain2 kelas'...kata aku. Rupanya kat uitm dia cme de 1 je kelas kos ekonimi..ha3...kantoi...kawan aku lupa nak bagitau la tu. Then aku jawab la..yang memang betol kita 1 kos..tapi kelas lain2. Awak kat kelas kat UITM PERAK dan saya kat UITM SHAH ALAM...he3...dia pon redha je..lawak tol.

Hari berganti hari,bulan berganti bulan...masa terus berlalu. Daripada tak kenal,kami mula kenal. Daripada biasa,kami terus rapat. Hati aku mula terbuka kat dia sebab kami ada banyak persamaan..sangat2 banyak. Aku suka dengar dia ketawa,aku suka tengok dia senyum. Sampailah suatu hari,aku mintak couple dari dia. Dia jawab,aku kena datang jumpa dia kat utara tanah air. Dia nak tau aku siyes or tak. Aku amik masa hampir 7 bulan untuk jumpa dia. Akhirnya kami berjumpa. Aku ingat lagi segala butir2 hari tersebut. Masa mula2 nampak yang dia betul2 depan mata aku,badan aku mula mengigil. Aku tak boleh bergerak sebab terlalu gigil. Kawan aku nampak aku gigil,dia tergelak. Bila aku pandang je si dia,dia main angkat2 kening kat aku..ha3..nak tergelak aku,tapi tak boleh gelak...sebab terlalu segan. Aku decide untuk duduk jauh sedikit dari si dia. Aku banyak berdiam..sebab ni perjumpaan kami yang pertama. Tapi celaka tol,kad ATM aku kena telan masa aku ondaway nak pergi dekat dia. So aku jumpa dia tanpa 1sen pon. Then aku ajak dia cari ATM sebab aku nak transfer duit aku guna MAYBANK2U. Masa berjalan gi cari ATM,aku tengok dia jalan...peh..laju giler..aku jalan slow2 dan amik kamera aku. Pe lagi,aku snap la gambar dia dari belakang..ha3..tetiba dia toleh belakang...malu giler aku. Sampai je kat ATM,aku lupa yang aku tak buat lagi nombor pin,so aku tak ley transfer duit kuar dari akaun aku. Dengan hampa aku ajak dia gi kat tempat kami jumpa tadi. Dalam perjalanan,aku tekad untuk tanya dia soalan yang dah lama aku pendam. Aku mintak couple dari dia.
"Awak..awak terima saya ke tak?",tanya aku.
"Awak agak2?",balas dia.

Peh..dia main teka-teki pulak. Aku dah segan ni sebab jadi jiwang. Nak je aku jawab 'ya'..tapi orang kata,low profile.
"Tak kot.." aku sengaja jawab dengan nada sedih..

Then dia berhenti berjalan,aku ingat sampai sekarang gaya dia berpaling pandang aku serta nada dia menjawab.."yela...saya terima". Kalau nak ikutkan hati aku,rasa nak berlari keliling tempat tu sambil menjerit 'YES!!!!' ha3..aku cuma tersenyum. Segala jenis gigil terus hilang. Babak2 seterusnya terlalu indah sampai aku tak tau nak buat ayat...so aku skip jela k??

Itu sume cerita aku yang ibarat mimpi. Hanya untuk hampir 3 bulan. Kalau dalam cerita ADAMAYA,Maya terima Adam sebagai suami dia pada bulan ke-3 perkahwinan diorang. Tapi cerita aku dan dia,kami berpisah pada bulan ke-3 kami bercinta. Aku sedih bila aku kehilangan dia. Tanpa aku sedar,aku sendiri mula berubah. Aku banyak termenung,aku jadi senang untuk titiskan air mata. Aku pasrah dia tinggalkan aku. Tapi mustahil aku dapat lupakan dia. Sepanjang masa aku berharap agar dia kembali kepada aku. Tapi apakan daya,pada pandangan aku,aku makin hilang dalam diri dia. Kami dah tak serapat dulu,dah tak gembira seperti dulu. Dan paling penting,ada orang lain mula cucuk jarum...AKU BENCI KATAK..ha3..sekarang aku dalam dilema...aku tak tahu apa patut aku buat. Mustahil aku dapat lupakan dia. Aku buat keputusan untuk terus menunggu. Tapi aku tak pasti,adakah kukuh hati aku nanti kerana sepanjang masa dia cuba hancurkan..yang pasti,aku tenanti2 peluang ke-2......wassalam....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...