Monday, September 17, 2012

| Jarak itu Dinding |

Assalamuaikum..salam sejahtera & hai.. XD
Thanks sebab sudi datang jenguk blog aku yang tak seberapa ni. Lama gila tak update blog ni, kali ni aku nak kongsi cerita tentang seseorang...kawan sebenarnya. Oh ye..blog kali ni aku cerita tentang si dia ni tanpa izin dia. Tapi kepada tuan punya diri ( kalau dia baca la ) dan semua pembaca, blog ni tempat aku bercerita dan kongsi pengalaman aku. So rasanya tak salah aku cerita segala yang aku alami, and of course, dari perspektif aku sendiri ( dah nama pun tentang aku =_= ).

    Aku mula kenal dia tahun 2010..pertengahan 2010. Tak ada la aku kenal dia betul-betul. Just dengar brief tentang dia ni dari ex-girlfriend aku ( time tu girlfriend lagi). Awek aku tu cerita apa-apa je yang berlaku dalam hidup dia masa tu. Aku tak ambil port sangat sebab aku ni bukan jenis nak ambil tahu hal orang, tapi dah aku ni tergolong dalam kategori GOOD LISTENER..dengar jela.

    Dipendekkan cerita, ada la something yang berlaku tahun 2010 tu...one of my dark history yang aku memang tak nak ingat. Aku jadi mangsa keadaan. Aku redha walau tidak ku damba ( ni lirik lagu Teman Pengganti sebenarnya..haha ). Then beberapa bulan lepas tu, kuasa Tuhan nak tunjuk kat aku kebenaran, aku ternampak benda yang tak patut aku nampak..dan memaksa aku mencari si dia ni. Maybe dia mangsa keadaan macam aku, aku tak berapa pasti sebab hanya dia yang tahu kebenaran diri dia. Aku soal jawab dia secara terus terang, sampai dia menangis..haha..sebab ada soalan-soalan aku yang agak kejam dan tak patut aku soal actually, tapi terpaksa sebab nak tahu kebenaran.

    So dari situ, kitorang selalu contact antara satu sama lain. Masa berganti masa, kitorang makin rapat. Tiap kali contact, ada je benda yang nak dibualkan. Sepanjang masa nak SMS, nak Skype, chatting kat Facebook. Macam orang bercinta..haha..sampai ramai yang ingat kitorang couple, tapi just kawan. Antara sebab kitorang tak couple masalahnya datang dari aku. Sebab kejadian 2010 tu still melekat, so sebelum aku kenal dia, aku dah janji dengan diri aku yang aku takkan couple dengan sesiapa selagi aku tak boleh lupakan kejadia tu. So kitorang berkawan.

   Hari berganti hari, minggu berganti minggu..masa terus berlalu dan kitorang masih terus berkawan baik. Masing-masing berkongsi cerita masing-masing. Even rahsia aku dia tahu, rahsia dia pun aku tahu. Tak pernah jemu nak contact. Tak pernah jemu nak bercerita. And in fact, kitorang dah berkawan 2 tahun, tapi SEKALI pun tak pernah jumpa, hanya jumpa depan webcam masing-masing je. Bangga aku ada kawan dunia siber tapi tak pernah jumpa. Jarak tu masalahnya.

Sampai la tiba beberapa bulan lepas......

    Disebabkan aku dah lama kenal dia, and ramai yang anggap kitorang couple, dan paling penting, aku dah lupakan kejadian 2010 tu...aku dengan bodohnya pegi la cakap yang aku suka dia. Tapi dia tak jawab. Aku ambil tu sebagai 'TIDAK'..so aku pun putus harapan..kawan jela..sebab memang happy kawan dengan dia ni.

    Tapi maybe aku naif, bodoh gampang..aku tak terfikir effect perbuatan aku tu akan datang. And effect tu sampai beberapa bulan kemudian, bukan beberapa hari or minggu...tapi bulan. Dia makin kurang contact aku. Aku anggap dia busy. So takde la aku nak ganggu sangat. Dan akhirnya, lost contact. Lepas 4 bulan hilang, aku decide untuk cari dia balik. Dan akhirnya, aku dapat tahu puncanya dari perbuatan aku dulu tu. Just aku tak berani nak cakap. Disebabkan aku ni jenis selalu bergurau dan tak berapa suka serius, confession aku tu dia anggap main-main. Tapi dia takut jugak yang aku ni serius masa aku luah tu. So dia keliru, dan sebab tu slow-slow hilang.

    Dan bila aku cakap, yang aku dah lama lupakan apa yang aku luahkan tu, dia diam je. So aku paham, yang agak mustahil nak jadi macam dulu balik. Lagipun dia memang tak tahu yang aku suka orang lain kat kampus aku ni ( yang ni lain kali aku cerita ). Perangai dia pun dah lain sekarang. Hah..and lagi satu, timing aku muncul balik pun teruk..aku muncul balik pada hari yang sama dua orang lelaki kat sana propose dia..ni la yang orang gelar...BAD TIMING dude..! hahaha..nothing to say, can just laugh..

    Hubungan kitorang jadi janggal. Dan lagi teruk jadi bila aku marah dia hari tu. Sebab aku tak suka dia berubah jadi dia yang sekarang ni. Oh man, aku memang tahu yang manusia memang sentiasa berubah..and aku jadi jahil bila kena batang hidung aku sendiri. So..sampai sekarang ni hubungan jadi janggal. Aku tak tahu apa nak jadi sekarang and apa yang akan jadi dengan hubungan kitorang.

   Aku buat blog ni sebab nak dia paham yang, kalau tentang yang aku cakap aku suka dia tu, aku dah lupakan. Aku memang neutral gila sekarang ni. Benda tu jadi beberapa bulan lepas, dan aku ni memang tak fikir panjang masa tu. And aku pun dah dapat pengajaran "Never say love to your friend".

   So..tu jela yang aku nak cerita dan kongsikan dalam entry kali ni..kalau sesiapa yang bosan dengan cerita ni..harap maaf la..sebab aku dah cakap awal-awal yang ini tentang aku,pengalaman aku. Thanks sebab sudi baca dan lain kali aku sambung.....Salam =)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...